Alpenverein Gebirgsverein: Ski Touring Course for "Absolute Beginners" Aflenzer Bürgeralm

Alpinschule Peilstein
Kursgruppe

Ski Touring Course for "Absolute Beginners" Aflenzer Bürgeralm

Aflenz, Hotel Post Karlon
Fr 16.12.2022 - So 18.12.2022

ÖAV Alpenverein-Gebirgsverein / Alpinschule Peilstein
Buchungscode: A23SG2A01e-V

Technik:
Kondition:
 Plätze frei

The Aflenzer Bürgeralm offers the perfect surrounding for this beginners course which is suitable for english speaking skiers who want to start ski touring under the guidance of experienced, state certified mountain guides. Instructions for off-piste descents on easy slopes are part of this course.

Inhalt:

Introduction to correct use of ski touring and avalanche safety equipment, basics about snow and avalanche situation, avalanche rescue scenario with transceiver search, training ski tours and exercises to avalanche awareness based on "Stop or Go" strategy.

Anforderungen:

You can ski on all pistes without fails and have enough condition to walk uphill on skis 300m/hour for 2-3 hours.

Schwierigkeit technisch:
Schwierigkeit konditionell:
Anmeldeschluss:
Fr. 09.12.2022
Ausrüstung:

See our equipment list: Ausrüstungsliste

Our ski rental is located in 1080 Vienna, Lerchenfelder Straße 28. Rental equipment has to be booked until Tuesday before the course to be picked up on Thursday or Friday - you get a timeslot for pick-up.

Rental fee € 80,–.

Min. Teilnehmeranzahl:
Max. Teilnehmeranzahl:
Max. Gruppengröße/Guide:
Grund der Absage:
Leitung:
Leistungen:

- english speaking instructor

- organisation of accomodation in Hotel Post-Karlon in Aflenz Kurort

Duration: 2 ½ days

Meeting place at 6 pm in the hotel, the course ends on the last day after the tour at 4 pm.

Costs:

€ 320,00 (ÖAV-member), € 350,00 (Nichtmitglied)

Additional costs:

- arrival and departure

- lift tickets (depending on snow situation)

- accommodation  (€ 170,- in double room including halfboard, sauna, late check-out and Ortstaxe p.P./stay, € 19,- supplement for single room)

- rental equipment

Covid-19:

Please respect the actual valid measures of the government: Aktuelle Maßnahmen | Corona Ampel (corona-ampel.gv.at)

Bitte beachten Sie, dass eine Anmeldung verbindlich ist und eine Umbuchung oder der Rücktritt vom Kurs nicht kostenlos möglich ist. Sie finden unsere Stornobedingungen in den Teilnahmebedingungen. Damit im Krankheitsfalle, etc. keine zusätzliche Belastung durch Stornozahlungen entsteht, empfehlen wir den Abschluss einer Rücktrittsversicherung.

Preis:
€ 350,00   Normalpreis
€ 320,00   Erwachsene

Wir freuen uns, dass Sie sich für eine Veranstaltung der Alpinschule Peilstein des Alpenverein-Gebirgsverein interessieren!

Für Kurse der Alpinschule Peilstein, die allesamt von staatlich geprüften Berg- und Skiführern durchgeführt werden ist keine Mitgliedschaft bei einem alpinen Verein notwendig.

ÖAV-Mitgliedschaft zwingend erforderlich ist.  Jetzt online Mitglied werden!

Ihre Anmeldung wird von unserer Servicestelle umgehend bearbeitet und nach Maßgabe der freien Plätze erhalten Sie eine Buchungsbestätigung.

Alpenverein-Gebirgsverein / Alpinschule Peilstein
Zweig des Österreichischen Alpenvereins
Lerchenfelder Straße 28 , A-1080 Wien
Telefon: +43 (1) 405 26 57
E-Mail: [email protected]

Als Mitglied des Alpenvereins sind Sie weltweit versichert, nächtigen billiger auf über 500 Schutzhütten und helfen mit die Alpen zu schützen.